Poniedziałek, 30.3.2020
Name days: Amelia / Aniela / Leonard
Idź do strony głównej Publiczne Przedszkole nr 1 Jarzębinka w Nowych Skalmierzycach

Publiczne Przedszkole nr 1 Jarzębinka w Nowych Skalmierzycach

4-latki z sali jagodowej

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Wychowawcy: Aneta Stodolska, Marzena Karbowiak

Dyżury wychowawców:

Aneta Stodolska – środa: 15:00-15:15

Marzena Karbowiak – czwartek: 15:00- 15:15

Prosimy rodziców o kontakt z nami na podany adres mailowy.
Z tego adresu będziemy wysyłać różne propozycje zabaw dla dzieci.


Piosenki do wspólnego śpiewania w języku angielskim:)

- Hello Hello How Are You


The Sun Comes Up !




„Znikające przedmioty” – doskonalenie percepcji wzrokowej

Uczenie się drogą wzrokową jest podstawowym sposobem poznawania świata. Celem zabawy jest doskonalenie koncentracji, spostrzegawczości oraz pamięci wzrokowej.

Pomoce: do ćwiczeń potrzebne są małe przedmioty w ilości od 3 do 7 w zależności od stopnia uwagi dziecka. Układamy je na stoliku lub podłodze (ważne by tło było jednolite, aby wyeliminować zakłócenia w postaci, np. wzorków na dywanie). Każdego dnia zestaw może być inny dostosowany ilościowo do możliwości dziecka.

Zabawę zaczynamy od 3 przedmiotów, gdy dziecko radzi sobie dobrze zwiększamy ich ilość. Po każdej rundzie przedmioty wracają dokładnie na swoje poprzednie miejsce. Uczestnicy siedzą naprzeciw siebie, obok ułożonych w kole przedmiotów, należy sprawdzić czy dziecko zna ich nazwy.

Przykładowe instrukcje:

  1. Jedna osoba zamyka oczy, a druga chowa za plecy jeden dowolny przedmiot.
  2. Teraz chowamy dwa przedmioty. W tym wariancie można zwrócić uwagę na stosowanie spójnika i, np. nie ma piłki i latarki - będzie to jednocześnie ćwiczenie słownikowe.

 


       

   Zapraszamy do zabawy! Piosenka wiosenna oraz zabawy ruchowe z pokazywaniem.  Codzienna  dawka dobrego humoru w połączeniu z aktywnością ruchową. Ponadto wierszyki, piosenki  z pokazywaniem rozwijają pamięć i myślenie, uczą orientacji w schemacie własnego ciała, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową

          PRZYSZŁA DO NAS WIOSNA - piosenka

                Jagódki 3 pierwsze zwrotki piosenki już poznały, więc zapraszam do zabawy

1.Przyszła do nas wiosna - piękna i radosna:
tupu, tupu, tup, tup, tup! - przyszła do nas wiosna
-tupu, tupu, tupu, tupu, tup, tup, tup!

2.Słonkiem jasno świeci, śmieje się do dzieci:
ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha! - śmieje się do dzieci
-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!

3.Chodzi w dal po łąkach, gra na polnych dzwonkach:
dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń dzyń! - gra na polnych dzwonkach -
dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń!

4.Czasem, gdy się gniewa, burzą huczy z nieba:
bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum - burzą huczy z nieba -
bum, bum, bum, bum bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum

5.Innym razem jeszcze kapie cicho deszczem:
kapu, kapu, kap, kap, kap! - kapie cicho deszczem -
kapu, kapu, kapu, kapu, kap, kap, kap!

 

Pszczółka Maja

Każda mała pszczółka na zabawę pędzi już
Gucio też chce tańczyć a bez niego ani rusz
I muzykę przez całą noc świerszcz Filip będzie grał
Śpiewajmy, w nas zabawy moc to imprezowy szał

Nadchodzi Maja
śpiewem woła nas
Tak szubidu i szubidej
Zatańczyć razem czas

A teraz obrót
Szubidubidu
I w górę ręce
Szubidubidej
I teraz podskok
Szubidubidu
Będziemy śpiewać aż nadejdzie nowy dzień

Gimnastyka
Prawa noga, wypad w przód,
a rękoma zawiąż but.
Powrót, przysiad, dwa podskoki,
w miejscu bieg i skłon głęboki.
Wymach rąk w tył i do przodu
Już rannego nie czuć chłodu.

Dzieci inscenizują ruchami treść wierszyka/piosenki.
Prawa noga – noga prawa wyprostowana i uniesiona w górę,
Wypad w przód – wyciągnięta noga opada na podłogę,
A rękoma zawiąż but – skłon do wysuniętej nogi i naśladowanie zawiązywania buta,
Powrót – powrót do pozycji zasadniczej,
Przysiad – przysiad z wyciągniętymi do przodu rękoma,
Dwa podskoki – dwa podskoki w miejscu,
W miejscu bieg – bieg w miejscu,
I skok głęboki – skłon z sięgnięciem rękoma palców nóg,
Wymach rąk w tył – wysunięcie rąk do tyłu,
I do przodu – wysunięcie rąk do przodu,
Już rannego nie czuć chłodu – postawa wyprostowana.

Buch, buch, buch
Buch, buch, buch! (maszerujemy po obwodzie koła)
Buch, buch, buch! (jednocześnie uderzając piąstką o piąstkę)
Każdy z nas jest dzielny zuch! (obrót wokół własnej osi, ręce na biodrach)
Wśród drzew skacze jak wiewiórka. (podskakujemy i naśladujemy wspinanie się na drzewo)
Wśród traw jak wąż daje nurka. (podskakujemy, wyciągamy ręce w przód i „dajemy nurka”)
Buch, buch, buch! (maszerujemy po obwodzie koła)
Buch, buch, buch! (jednocześnie uderzając piąstką o piąstkę)

Żabki
Jam jest żabka, tyś jest żabka (pokazujemy na siebie i partnera)
My nie mamy nic takiego (kiwamy paluszkami wskazującymi i kręcimy przecząco głową)
Jedna łapka, druga łapka (wystawiamy najpierw jedną potem drugą dłoń przed siebie)
Skrzydełka żadnego (machamy rękami zgiętymi z łokciach – jak skrzydełkami)
Uła kukuła, uła kukuła, uła kuła disko! (wygłupy dowolne lub łaskotanie)




Wiosna w naszym domu :)

Nowalijki to źródło witamin, a jednocześnie okazja do rozwijania wiadomości dzieci na temat uprawy i warunków potrzebnych do wzrostu roślin.

Kolejną propozycją z naszej strony jest założenie wspólnie z dziećmi hodowli rzeżuchy i szczypiorku. Będzie to okazja do wspólnych działań, obserwacji i rozmów. Efektami można się podzielić robiąc zdjęcia, które obejrzymy po powrocie do przedszkola. Jedną cebulkę warto posadzić na gazie umieszczonej na słoiku. Dzieci będą miały okazję zaobserwować kolejne etapy wzrostu, tzn. korzeni i szczypiorku. Powodzenia i smacznego :)




Skojarzenia - zabawa słownikowa

Cel – rozwijanie wyobraźni oraz logicznego myślenia

Zabawa dla dwóch lub więcej osób – wykorzystaj jedną z zagadek zaproponowanych w temacie „W marcu jak w garncu” lub dowolne słowo, które zaproponuje jeden z uczestników zabawy, a może obrazek z loteryjki, którą macie w domu (losuje dziecko).


Przebieg:  zobacz więcej




„W marcu jak w garncu” – czyli to i owo o marcowej pogodzie


Pogodowe zagadki oraz propozycje do wykorzystania związane z tym tematem – zobacz więcej




Dzień Dinozaura

W naszej grupie odbył się zielony dzień dinozaura. Pomysł na taki dzień podsunęły same dzieci, gdyż obserwujemy w naszej grupie duże zainteresowanie tematem dinozaurów. Patryk wraz z Piotrusiem , którzy posiadają bogatą wiedzę na temat dinozaurów, przy tablicy omówili nam ich wyglądy, opowiedzieli ciekawostki. Za pomocą ciekawych atlasów, książek zgromadzonych w naszym kąciku dowiedzieliśmy się czym się dinozaury odżywiały, jak żyły i dlaczego wyginęły. Dzieci malowały sylwety dinozaurów podczas pauzy w muzyce, budowały z klocków jaskinie dla dinozaurów, układały puzzle, układanki, wykonywały witraże oraz dinozaury z baloników. Dużo  kreatywnej zabawy czekało na dzieci w domku z figurkami dinozaurów.


Różnorodne działania dzieci związane z poznaniem tematu „Mali kucharze”.




Podczas pierwszego dnia rozpoczynającego temat kompleksowy „Mali kucharze” jagódki odbyły wycieczkę do przedszkolnej kuchni. Podekscytowane 4-latki obejrzały, gdzie nasze Panie kuchareczki wyczarowują pyszne potrawy, gdzie przechowują produkty i, jak wyglądają akcesoria, sprzęty ułatwiające im pracę, oraz strój kucharza. Nie obyło się również bez pogadanki na temat bezpiecznego zachowywania się w kuchni.


Dzień Babci i Dziadka

„Tańczą przedszkolaki, tańczą dookoła

podskakują hop sa,  sa.

I podnoszą ręce, namalują serce,

przesyłają buziaki.”

W miłej i serdecznej atmosferze odbyło się spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka. Niespodzianką dla najbliższych był zaprezentowany przez dzieci program artystyczny. Słowa wierszy i piosenek, uśmiech, a jednocześnie skupienie były wyrazem uczuć oraz wdzięczności za trud włożony w wychowanie pociech. Dopełnieniem były przygotowane przez dzieci upominki oraz życzenia Stu Lat.

Serdecznie dziękujemy rodzicom za pomoc w przygotowaniu poczęstunku.



Wiele zabaw tematycznych odbywa się w naszym Kąciku mamy i dziecka.

Dzieci doskonale opiekują się lalkami wcielając się w role rodziców.


Świąteczne spotkanie z Rodzicami

Święta tuż, tuż…  Z tej okazji odbyło się spotkanie z Rodzicami.

Dzieci prezentując przygotowany program artystyczny wprowadził zebranych w klimat zbliżających się świąt. Wspólna zabawa oraz dekorowanie świątecznych pierników sprawiły  wszystkim wiele radości. Dziękujemy rodzicom za pomoc w przygotowaniu poczęstunku, był on okazją do budowania wzajemnych relacji.


11.12.2019 WIGILIA PRZEDSZKOLNA


JAGÓDKI ROBIĄ PIERNIKI, KTÓRE  PODCZAS SPOTKANIA WIGILIJNEGO Z RODZICAMI PYSZNIE UDEKORUJĄ.



Ogromne gratulacje dla Jagódkowych dzieci. W przedszkolnym konkursie na „ Ozdobę świąteczną” nasz Rysiu Wysocki zdobył 1 miejsce.  Piotruś Bartczak , Marta Marczak i Adam Pasiecznik  otrzymali wyróżnienia. Gratulujemy i dziękujemy Rodzicom za pomoc w wykonaniu pięknych prac.


Mikołajkowy dzień był pełen wrażeń, oczekiwanie na Świętego Mikołaja umiliły nam zabawy ruchowe, czytanie bajeczek o bohaterze tego dnia, wykonanie Mikołaja z figur geometrycznych oraz rysowanie listów do świętego Mikołaja, które dzieci wrzucały do skrzynki na listy. Obejrzeliśmy też wzruszającą bajeczkę o reniferze Rudolfie Czerwononosym. Święty Mikołaj nadszedł niespodziewanie, gdy praca plastyczna trwała w najlepsze, ale zaciekawione dzieci zabrały swoje instrumenty- zaśpiewały i zagrały kolędę „Przybieżeli do Betlejem”, a wzruszony Gość obdarował dzieci słodkimi upominkami.

Pierwsze zabawy z kodowaniem w ramach innowacji pedagogicznej „Kodujące dzieciaki, czyli o zabawach matematycznych w edukacji przedszkolnej’’ – budowanie wieży i  ustalanie, która najwyższa, układanie wieży wg koloru w zespołach.



BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK NA DRODZE. 4- LATKI POZNAJĄ ZASADY BEZPIECZNEGO PORUSZANIA SIĘ POD DRODZE I CHODNIKU, ZNAJĄ DOBRE I ZŁE ZACHOWANIA, POZNAJĄ ZNAKI I KOLORY NA SYGNALIZATORZE ŚWIETLNYM, MALUJĄ PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH, BAWIĄ SIĘ W KĄCIKU AUTEK, POZNAJĄ   NAJWAŻNIEJSZE ZASADY PIERWSZEJ POMOCY.

Na koniec owocowo-warzywnego tygodnia jagódki nazywały,  rozpoznawały, segregowały przniesione do przedszkola owoce i wykonały pyszny deserek owocowy z kolorową galaretką.

Było pysznie, zdrowo  i kolorowo.



Leśne zabawy i kreatywne wykorzystanie kasztanków.

Bardzo dziękujemy Rodzicom za wzbogacenie naszego kącika przyrody,  co przyczyniło się do poznawania nowej pory roku wszystkimi zmysłami.


Zabawy z wykorzystaniem masy solnej …

„Krótkie nóżki, długi ryjek,

ostre kolce ciało kryją.

Ach, cóż to za groźny zwierz?

To jest jeż, malutki jeż.”

Skupienie oraz pełna zaangażowania, twórcza atmosfera towarzyszyła nam podczas zabaw z wykorzystaniem masy solnej, makaronu i goździków. Efektem zmagań są przepiękne jeże, które ozdobiły naszą salę. Dzieci nabywając nowych doświadczeń doskonaliły jednocześnie sprawność manualną, koordynację wzrokowo – ruchową oraz wyobraźnię przestrzenną.


Dzień chłopca w naszej grupie sprawił wszystkim wiele niespodzianek. Po śniadanku odbyła się próbna ewakuacja przedszkola. Zapoznaliśmy się z zasadami bezpiecznego opuszczenia budynku podczas pożaru, porozmawialiśmy o pracy strażaka i  numerach alarmowych. Po zajęciach czekała na nas wspólna zabawa i świętowanie dnia chłopca, były upominki zarazem dla chłopców, jak i dla dziewczynek. Bawiliśmy się przy muzyce oraz z wykorzystaniem chusty animacyjnej, gdy nagle na naszą salę zawitali niezwykli goście- Strażacy z OSP w Skalmierzycach.

Bardzo dziękujemy Rodzicom za piękne upominki :)


Wyobraźnię ćwiczymy i fajnie się bawimy!

W naszym kąciku przyrody coraz więcej eksponatów. Wakacyjne pamiątki oraz dary jesieni wykorzystaliśmy do zabawy. Najpierw dzieci rozpoznawały dotykiem zgromadzone w woreczku okazy, a następnie w zespołach, wyodrębnionych według wylosowanego przedmiotu, przystąpiły do zabaw twórczych. Już po chwili na stolikach pojawiły się pociągi, słoneczka, namioty, but, buzia, kwiatek, korale, dinozaur i wiele innych ciekawych pomysłów.

Piątek z książeczką!

Już od kilu tygodni w każdy piątek chętne dzieci przynoszą do przedszkola ulubioną książeczkę. Jest to wyjątkowa okazja do rozwijania zainteresowań literaturą. Książeczki są wyeksponowane w wyznaczonym miejscu. W wolnej chwili w małych zespołach lub z całą grupą czytamy wybrane pozycje. Miło jest obserwować jak dzieci same sięgają po książki, wspólnie oglądają i rozmawiają na ich temat. Uczą się w ten sposób współpracy oraz dzielenia swoimi rzeczami, a przede wszystkim ćwiczą uwagę, spostrzegawczość, komunikację i rozwijają zainteresowania, co w przyszłości może zaowocować dobrymi nawykami.



POWITANIA  NADSZEDŁ  CZAS –

 4 –LATKI Z SALI JAGODOWEJ

 WITAJĄ WSZYSTKICH WAS!


Galeria Zdjęć